Тэма: Г. Далідовіч "Страта"
1) Знаёмства з 3-4 часткамі твора
Д/з Падабраць назвы да 1-4 частак твора
Тэма: Г. Далідовіч "Страта"
1) Знаёмства з 5-6 часткамі твора
2) Прагляд і асэнсаванне прэзентацыі
Д/з Падабраць урыўкі з апавядання для характарыстыкі Міці і Стасіка
Тэма: М. Лужанін "Добры хлопец Дзік"
1) Знаёмства з 1-3 раздзеламі
Д/з Скласці праблемныя пытанні да прачытаных раздзелаў
Тэма: М. Лужанін "Добры хлопец Дзік"
1) Знаёмства з 4-8 раздзеламі
Д/з Скласці і запісаць сюжэтную ленту 4-8 раздзелаў
Тэма: М. Лужанін "Добры хлопец Дзік"
1) Знаёмства з заключнымі раздзеламі твора
2) Тэматычны кантроль
Д/з Цытатная характарыстыка Дзіка
1) Знаёмства з 3-4 часткамі твора
Д/з Падабраць назвы да 1-4 частак твора
Тэма: Г. Далідовіч "Страта"
1) Знаёмства з 5-6 часткамі твора
2) Прагляд і асэнсаванне прэзентацыі
Д/з Падабраць урыўкі з апавядання для характарыстыкі Міці і Стасіка
Тэма: М. Лужанін "Добры хлопец Дзік"
1) Знаёмства з 1-3 раздзеламі
Д/з Скласці праблемныя пытанні да прачытаных раздзелаў
Тэма: М. Лужанін "Добры хлопец Дзік"
1) Знаёмства з 4-8 раздзеламі
Д/з Скласці і запісаць сюжэтную ленту 4-8 раздзелаў
Тэма: М. Лужанін "Добры хлопец Дзік"
1) Знаёмства з заключнымі раздзеламі твора
2) Тэматычны кантроль
М. Лужанін. “Добры хлопец Дзік” (тэставае заданне,
5 кл.)
1. Максім Лужанін – гэта літаратурны псеўданім.
Сапраўднае імя і прозвішча пісьменніка: 1) Міхась Лынькоў; 2) Яўген Скурко; 3) Канстанцін Міцкевіч; 4) Іван
Луцэвіч; 5) Аляксандр Каратай.
2. Аповед у творы вядзецца ад імя: 1) Марата, сына шаўца Міколы; 2) першай асобы (аўтара);
3) Дзіка; 4) хлопчыка Лявона; 5) Гаспадыні.
3. Шэрага пушыстага камячка ў дом Гаспадара прынёс: 1) Пятро, падлетак, даўні знаёмы аўтара; 2) Саша,
аднакласнік старэйшага сына; 3) Мікола, сын брыгадзіра Васіля; 4) Віця,
суседскі хлопец; 5) Марат, сын шаўца Міколы.
4. Узамен шчанюка хлопчык ад Гаспадара атрымаў: 1) кніжку пра Шэрлака Холмса; 2) компас; 3) бінокль; 4)
школьны глобус невялікага памеру; 5) энцыклапедыю пра сабак.
5. Мянушку Дзік для сабакі прапанаваў (прапанавала): 1) Марат, сын шаўца Міколы; 2) жончына сястра Наташа; 3)
Іна, дачка Наташы; 4) паляўнічы Валянцін; 5) пяцікласнік Лявон.
6. Ранейшая мянушка Дзіка: 1) Шарык; 2) Брэх; 3) Барон; 4) Тузік; 5) Гаў.
7. Парода Дзіка: 1) аўчарка альпійская; 2) звычайны дваровы сабака; 3) бульдог амерыканскі;
4) далмацінец; 5) доберман.
8. Як госці называлі гаспадара Алеся? 1) Міканор; 2) Міхаіл; 3) Максім; 4) Мікалай; 5) Мікіта.
9. “Дома мы яго
лічылі за сямейніка, сціплага сваяка, што ўсё чыста разумее, усім спагадае,
толькі параіць не можа, не ўмее загаварыць”. А хто з пералічаных асоб не
быў хатнім, сямейнікам? 1) Гаспадар; 2)
Гаспадыня; 3) Наташа, жончына сястра; 4) Іна, дачка Наташы; 5) Марат, сын
Міколы.
10. Дзік страшэнна не любіў: 1) заставацца адзін дома; 2) калі на яго цэлы дзень сям’я Гаспадара не
звяртала ўвагі; 3) іншых сабак, якія бегалі па вуліцы; 4) суседскіх катоў; 5)
калі Гаспадар выязджаў з дому.
11. Праз колькі часу “з шаравата-рудога камячка поўсці на
таўсматых лапах” вырас “дужы, ростам з дога, пёс са звычайнай для гэтай пароды
моцнай і шырокай грудзінай”? 1) праз 4 месяцы;
2) 8 месяцаў; 3) адзін год; 4) адзін год і 6 месяцаў; 5) два гады.
12. Закляты вораг Дзіка: 1) руды сабачка; 2) кот Хама; 3) суседскі певень; 4) Іна, дачка Наташы; 5)
паляўнічы Валянцін.
13. Пра здарэнне з рудым сабачкам у парку было расказана:
1) Рыгору Барадуліну; 2) Уладзіміру Караткевічу; 3)
Міхасю Лынькову; 4) Янку Купалу; 5) Якубу Коласу.
14. Кату, які жыў у Гаспадара, далі мянушку Хам, а пазней
– Хама: 1) пасля сваркі з рудым сабачкам; 2) з’яўлення Дзіка ў
сям’і Гаспадара; 3) выпадку са шчупаком; 4) таго, як Дзік адабраў аладку ў Іны;
5) здарэння ў завулку.
15. Дзіку самастойна ўзяць аладкі са стала прапанаваў
(прапанавала): 1) Іна, пляменніца Гаспадара;
2) Гаспадар Алесь; 3) Гаспадыня; 4) Наташа, жончына сястра; 5) браты Алік і
Лявон.
16. Марату, сыну шаўца Міколы, было: 1) 11 гадоў; 2) 9 гадоў; 3) 10 гадоў; 4) 12 гадоў; 5) 13
гадоў.
17. Частка маленства Марата прайшла: 1) у стрыечнага брата ў г. Салігорску; 2) дзядзькі і
цёткі, якія жылі ў горадзе; 3) вёсцы ў бабулі і дзядулі за 70 кіламетраў ад
горада; 4) горадзе, акупаваным фашыстамі; 5) інтэрнаце для дзяцей, чые бацькі
загінулі ў час вайны.
18. Для Дзіка не характэрны: 1) высакароднасць, разважлівасць, манера заўсёды трымацца ўпэўнена; 2)
далікатнасць, выхаванасць, адданасць; 3) незласлівасць, стараннасць,
самаадданасць; 4) помслівасць, нахабнасць; 5) дабрыня, розум, смеласць.
19. Колькі гадоў мінула, як дом Гаспадара збяднеў на
аднаго сямейніка? 1) 5 гадоў; 2) 10 гадоў; 3) 15
гадоў; 4) 20 гадоў; 5) 25 гадоў.
20. Якую памяць пакінуў пасля сябе Дзік? 1) у яго гонар зацвердзілі медаль “За вернасць і
адданасць”; 2) над ім насыпаны пачэсны курганок са стэлаю; 3) засталася памяць
пра “позірк разумных карых вачэй, зайздросную пільнасць, тонкую чуласць,
ахвярную адданасць”, пра вялікае сабачае сэрца; 4) Гаспадар малога шчанюка,
якога ўзяў, назваў таксама Дзікам, гэта як знак падзякі, памяці; 5) вуліцу, на
якой жыла сям’я Гаспадара, перайменавалі ў гонар Дзіка.
21. Другарадным літаратурным героем у творы з’яўляецца: 1) Гаспадар; 2) Гаспадыня; 3) кот Хама; 4) Дзік; 5)
жончына сястра Наташа.
22. Кульмінацыяй у творы з’яўляецца: 1) момант, калі Дзік аднаго разу пакараў ката Хаму; 2)
з’яўленне Дзіка ў сям’і Гаспадара; 3) урывак, дзе расказваецца пра змяненне
мянушкі сабакі; 4) эпізод, калі Дзік прыціснуў рабаўніка да плота, “паклаўшы
яму лапы на плечы, рычаў і дабіраўся да гарлянкі”; 5) здарэнне ў парку з рудым
сабачкам.
23. Якім вобразна-выяўленчым сродкам (мастацкім тропам)
з’яўляюцца падкрэсленыя словы: “Мы з
Дзікам ішлі па вуліцы і спявалі. Да гэтага хіліў падтуманены маёвы ранак, неабуджаная
цішыня ў горадзе”: 1) эпітэт; 2)
параўнанне; 3) метафара; 4) гіпербала; 5) гукапіс.
24. Аповесць – гэта: 1) празаічны твор, які мае сюжэт, развівае звычайна адну сюжэтную лінію,
звязаную з галоўным героем, які паказаны ва ўзаемаадносінах з іншымі
персанажамі; 2) вялікі празаічны твор, у якім расказваецца пра падзеі або
здарэнні ў жыцці герояў, мае вялікую колькасць персанажаў, дзеянне адбываецца
на працягу некалькіх сутак; 3) спосаб паказу жыцця, мастацкая характарыстыка
абставін, месца дзеяння, абмалёўка знешняга выгляду героя, карцін прыроды; 4)
апісанне знешняга выгляду героя (яго твару, фігуры, адзення, манеры паводзіць
сябе, мовы), якое характарызуе яго як чалавека; 5) твор фантастычнага або
бытавога зместу з шырокім выкарыстаннем выдумкі (фантазіі).
25. Спецыяліст, які вывучае сабак, іх пароды, звычаі,
паводзіны, умовы ўтрымання і развядзення, – гэта: 1) арнітолаг; 2) марыніст; 3) кінолаг; 4) заатэхнік; 5) ветэрынарны ўрач.
26. Эпітэт – гэта: 1) наданне нежывым прадметам ці з’явам прыроды ўласцівасцей жывых істот; 2)
мастацкае азначэнне, якое вобразна характарызуе прадмет (з’яву, асобу); 3)
моцнае перабольшванне ўласцівасцей, якасцей прадмета або з’явы з мэтай большай
мастацкай выразнасці; 4) гукавыя паўторы, якія ўзмацняюць мілагучнасць і
сэнсавую выразнасць вершаванай мовы; 5) перанясенне ўласцівасцей адной з’явы на
іншую, чым-небудзь падобную да яе.
Д/з Цытатная характарыстыка Дзіка
Комментариев нет:
Отправить комментарий